Forum SKRPG Strona Główna SKRPG
forum rpg o sk
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ZASADY WALKI

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum SKRPG Strona Główna -> Regulamin
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alvaros Sadera




Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:35, 04 Cze 2008    Temat postu: ZASADY WALKI

Karta postaci:

Siła: jej wartość jest odpowiedzialna za testy ataku.
Zręczność: odpowiada za testy uników lub obrony.
Wytrzymałość: cecha odpowiedzialna za HP - ustala się poprzez pomnożenie aktualnej wartości przez 20.
Forioku: poziom forioku, odpowiedzialne za ED - ustala się poprzez pomnożenie aktualnej wartości przez 10.

HP: (dla niewtajemniczonych punkty zdrowia)
ED: (energia duchowa, czyli ilość forioku)

Przy cechach: siła, zręczność, wytrzymałość, forioku, dostosuj liczby: 20, 18, 16,15. Każdą liczbę do jednej cechy, teraz oblicz HP i ED.


Stopnie trudności


Modyfikatory ze stopnia trudności:

Łatwy: + 2
Przeciętny: 0
Problematyczny: - 2
Trudny: - 5
Bardzo trudny: - 10
Cholernie trudny: - 15
fart: - 20

Inicjatywa:

Czyli kto zaczyna, ustala się to w dwa sposoby albo jeden z graczy oddaje pierwszeństwo albo ustala się to po wartości zręczności w przypadku remisu sędzia decyduje albo według własnego uznania albo liczbie forioku.
Rzuty MG/ Sędziego

Kolejność akcji:
W pierwszej turze:
- osoba, która wygrała inicjatywę ATAKUJE jego przeciwnik BRONI SIĘ / UNIKA.
W kolejnej turze:
- Broniący się ATAKUJE a osoba, która w poprzedniej rundzie BRONI SIĘ / UNIKA
I tak dalej….

Sędziowie i zasady dla graczy:

Sędzia musi zapatrzeć się w komputerowy generator rzutów kostek i musi nauczyć się z niego korzystać… to nie jest trudne uwierzcie mi…
Testy ataków i obrony polegają na rzucie 3 kośćmi K20, (czyli dwudziesto ściennymi, takie, co mają liczby od 1 do 20)
Przynajmniej na dwóch z nich musi być sukces…
A nie wiesz, co to sukces już ci to tłumacze, załóżmy, że masz siłę na 20 deklarujesz atak i pięknie opisujesz w poście swoje czynności, oczywiście bez końcówki gdzie oznajmiasz, że jednym walnięciem rozpłatałeś przeciwnika, tak fajnie to nie ma, sędzia po zapoznaniu się z sytuacją i takimi tam, oświadcza, że stopień trudności tego ataku to bardzo trudny, ze względu na trudne warunki klimatyczne pod postacią mgły… sędzia rzuca sobie 3K20, (czyli trzema kośćmi dwudziestościennymi), Aby atak się udał na dwóch kościach liczba nie może być wyższa niż 10 może być równa, ale nie wyższa, dlaczego tak jest?
Od wartości twojej cechy w tym przypadku 20 odejmujesz liczbę z ST, czyli: 20 – 10 = 10!
Teraz załóżmy, że liczby, które wypadły to: 9, 7 i 15
Zdobyłeś dwa sukcesy wiec atak się udaje 15 można pominąć trzecia kość jest tak na prawdę dla picu.
To samo jest w przypadku testów zręczności, czyli uników, sędzia ustala ST i rzuca kośćmi, ale o tym za chwile.

Co się dzieje, gdy atak się uda?


Oczywiście zadajemy obrażenia!
Zakładamy, że podstawowa liczba obrażeń to 10…
Rzut na obrażenie wykonuje się K100 (kością stu ścienną)
Nic prostszego? To chyba najprzyjemniejsza i najłatwiejsza sprawa w tym wszystkim…
Wartość, która wypadnie na K100 dodaje się do 10
Załóżmy, że wypadło 68 do tego dodajemy, 10 czyli podstawowe obrażenia za atak to nam wychodzi… mmm…. 68 + 10 = 78

Liczbę obrażeń da się podnieść deklarując poświecenie punktów forioku, jednaj maksymalna liczba to 50 na każdy atak… na końcu postu piszemy, że chcemy poświęcić np. 50 punktów, jeśli atak się uda to do obrażeń podstawowych (10) i obrażeń z rzutu K100 dodajemy to 50.
JEDNAK!
Jeśli atak się nie uda to tracimy to 50 punktów…
Proste i uczciwe.. Wiedziałem, że się ze mną zgodzisz…

Jeszcze jedno każdy zwykły atak pochłania 10 punktów, forioku, to ważne zapamiętaj, jeśli stracisz całą siłę duchową przegrasz!

Było o atakowaniu teraz musi być o obronie:

Broniący się oczywiście może uniknąć, czyli pisze posta, w jaki sposób chce uniknąć deklaruje unik i przy tym aktywować tarcze forioku bądź chce być w miejscu, ale bronić się samym forioku, w obu przypadkach są te same zasady mianowicie:
Sędzia ustala sobie ST i rzuca 3K20, lecz w przypadku obrony trzeba osiągnąć aż trzy sukcesy! Podobnie jak w przypadku ataku przebiega proces ustalania trudności, odejmuje się ST od wartości Zręczności i rzuca, jeśli osiągnie się trzy sukcesy to obrona się udała i postać odparowała atak nie tracąc punktów HP, lecz jeśli obrona się nie udała broniąca się postać dostaje obrażenia wcześniej ustalone przez rzuty.

W przypadku taktów było spalanie dodatkowych punktów forioku w ramach silniejszego ataku tutaj można poświęcić punkty energii duchowej na zmniejszenie poziomu trudności (ST), lecz każdy poziom kosztuje 40 punktów forioku.

Pamiętaj każda obrona tak jak atak zżera 10 punktów forioku.

Coś, co może się nie spodobać:
Mianowicie to ta zła strona mnie kazała mi to stworzyć.
Wszystko wygląda tak:
- pierwszy post jest pisany przez sędziego pisze on, kto zaczyna, można posłać mu, na PW wiadomość o oddaniu inicjatywy, oraz opisuje warunki klimatyczne na polu walki i opis rzeczy, które znajdują się w pobliżu.
- następnie atakujący opisuje swoje czynności, na końcu postu pisze: „deklaruje atak ” lub „deklaruje atak, który dopalam X punktami forioku”
X = oznacza liczbę forioku, jakim chce się dopalić atak (od 1 do 50)
- kolejny post to post broniącego opisuje w nim, w jaki sposób się broni i na końcu pisze „deklaruje obronę” bądź „deklaruje obronę ze zmniejszonym ST poświęcam na to X punktów forioku”
X = w tym przypadku także oznacza liczbę, forioku. (Każdy poziom w dół kosztuje 40 funktów energii duchowej, czyli forioku)
- i na koniec, sędzia na bieżąco wszystko testuje, czyli po pierwszym poście ustala sam dla siebie czy atak się udał czy też nie, jeśli się nie udał obrona automatycznie działa i nie trzeba jej testować, jeśli atak się powiedzie sędzia ustala czy obrona się udaje, jeśli tak pisze tylko coś w stylu „atak XYZ powodzi się, lecz broniący się XYZ odpiera atak”, jeśli obrona zawiedzie pisze się coś w stylu: „atak XYZ powodzi się i zadaje on broniącemu się x obrażeń”
Pod tym sędzia pisze także, kto ile stracił HP i ED najlepiej napisać imiona walczących pod sobą i napisać „gracz stracił DP – x / ED - x”


Zastanawia was pewnie skąd, do diabelusa złowrogusa, macie wiedzieć, jakie jest ST?
No właśnie o to w tym chodzi nie wiecie!
Sędzia ustala sam ST i nie podaje go!
Sędzia ustala ST po przeczytaniu postu każdego na bieżąco… tu jest kwestia własnego osądu…, czym bardziej klimatyczne posty tym mniejsze ST i pewniejsza wygrana….
To pomysł mojej złej części…

Jeśli pomysł zostanie zaakceptowany mogę rozwinąć to o zasady trzech specyficznych ataków. Oraz o urzynanie forioku podczas pojedynków w formie czarów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jessica Akariyamo




Dołączył: 14 Sie 2006
Posty: 1228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Daleka

PostWysłany: Pon 12:54, 09 Cze 2008    Temat postu:

Zatwierdzam te zasady i przenoszę ten temat do "Regulaminu"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum SKRPG Strona Główna -> Regulamin Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin